Известие

Collapse
No announcement yet.

Кажете нещо хубаво за 159 (общи приказки)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
    Като си толкова знаещ, покажи ми снимка от турбина от дизел, върху която има коксуване.

    https://www.musclecardiy.com/perform...ent-wrong-fix/

    Hot shut down is a common cause of oil starvation or lack of lube. Oil cooked in the bearing housing will clog up the turbine end oil feed like cholesterol in your arteries and starve the bearings of lubricating oil.





    Добрите практики, който иска, ги спазва, който иска - не.

    https://www.team-bhp.com/tech-stuff/...o-charged-cars

    HKS - a top Japanese manufacturer of turbochargers - has this to say:

    "The number one cause of turbo failure is oil "coking"
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 11:06.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
      https://www.musclecardiy.com/perform...ent-wrong-fix/

      Hot shut down is a common cause of oil starvation or lack of lube. Oil cooked in the bearing housing will clog up the turbine end oil feed like cholesterol in your arteries and starve the bearings of lubricating oil.

      Добрите практики, който иска, ги спазва, който иска - не.

      https://www.team-bhp.com/tech-stuff/...o-charged-cars

      HKS - a top Japanese manufacturer of turbochargers - has this to say:

      "The number one cause of turbo failure is oil "coking"
      Пак да се повторя. Дай снимка на коксуване на турбо от дизелов автомобил.
      А не цитирай нещо от нета, което има някаква косвена връзка.
      Аз искам конкретно нещо, а се дава нещо съвсем друго.
      Все едно да искам доказателство, че бензинов автомобил върви нормално с дизелово гориво, а ти да ми дадеш снимка на туба с бензин.
      За да се образува кокс, то трябва или много висока температура (бензинов двигател), или много високо налягане при ниска температура.
      Няма турбо в нормален автомобил, което е с променлива геометрия, което да може да образува кокс, защото технически двете неща са несъвместими.
      Има много, много редки изключения, но говорим за турбини от хай-хай-енд, които няма, или почти невъзможно да ги срещнеш на улицата във всекидневието си.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Comment


      • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
        Пак да се повторя. Дай снимка на коксуване на турбо от дизелов автомобил.
        А не цитирай нещо от нета, което има някаква косвена връзка.
        Аз искам конкретно нещо, а се дава нещо съвсем друго.
        Все едно да искам доказателство, че бензинов автомобил върви нормално с дизелово гориво, а ти да ми дадеш снимка на туба с бензин.
        За да се образува кокс, то трябва или много висока температура (бензинов двигател), или много високо налягане при ниска температура.
        Няма турбо в нормален автомобил, което е с променлива геометрия, което да може да образува кокс, защото технически двете неща са несъвместими.
        Има много, много редки изключения, но говорим за турбини от хай-хай-енд, които няма, или почти невъзможно да ги срещнеш на улицата във всекидневието си.

        Малко ли доказателства приведох?

        Ето ти още:

        http://angara77.com/article/1/

        "...Если в этот момент за глушить двигатель, то вал турбины тоже перестанет вращаться. Тонкая послойка масла в подшипниках скольжения сразу сгорает превращаясь в золу...."

        И снимка да ти дам, ти пък ще кажеш, че не съм я направил собственоръчно.

        Това за връзката между променливата геометрия и невъзможността маслото да се опече е интересна теза.

        Би ли обяснил?

        Не държа на нотариално заверени доказателства. И твоите разсъждения ще са ми достатъчни.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 12:31.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • Реалността.
          1. Статията, която си показал горе е смешна и описана от човек, който не е с висока техническа култура. Като други в този форум, които си мислят, че знаят нещо, ама не могат да си го обяснят. Точно и снимката, която е показана в статията на оста на турбината няма нищо общо с изпичането на маслото, а ясно си лични, че няма никакво изпичане породено от "предполагаемия" дефект, който се получава от нагряване -> изключване -> кокс. Ясно си лични локално прегряване на турбината от механично задържане най-често породено от маслен глад. Накратко - поговорката горе, което казах.
          2. За да се получи кокс от нефтен продукт при атмосферно налягане, температурата трябва да е много висока. Под много визирам над 900-1000 градуса. Демек трябва да загрееш оста на турбината над тази температура, за да може като спре движението на маслото през нея, да се получи коксово образование.
          На всеки нечипиран дизел, който е с променлива геометрия има лимитер по газова температура на първия сензор, в границата до 800 градуса. В много случаи лимитера е сложен на 700 градуса. Главната му идея е да пази двигателя от прегряване и основно фактите, че ВНТ турбините (масовите влагани в автомобилите) термично не са предназначени да работят при температури по-високи от тези. И тук си задай и отговори на въпроса защо 90% от бензиновите масови коли не излизат от завода с турбини с променливи геометрии. Е точно поради тази причина, че ако вложиш такава турбина, то тя е много скъпа и не се използват в автомобили от нисък-среден ценови клас. И ако има опасност от скапването ѝ поради изпичане на маслото, то същите тези автомобили имат заложени турбо таймери още от завода, защото много добре знаят колко термично натоварени са.
          Не случайно много от дизеловите турбини нямат дори топлинен щит от страна на турбинното колело, а разчитат на охлаждането чрез корпуса. По-натоварените имат щит, а най-натоварените имат топлинен щит, който се охлажда от маслото. Такава турбина няма да видиш в дизелов двигател поради причините, които казах. И вече най-натоварените турбини имат и водно охлаждане. И последните залагат и на активно турбо-таймер охлаждане.
          За това пак ще го кажа - видяла жабата, че подковават кончето и тя се наредила. Нали.
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Comment


          • ОК - много приказки - на пазара.

            Ето, какво пише в потребителското описание на АР159 (пише го и в това за 166, за другите не съм търсил):


            (на стр. 154)

            IMPORTANT After a taxing drive, you
            should allow the engine to “catch its
            breath” before turning it off by letting it
            idle to allow the temperature in the engine
            compartment to fall.

            Ся може и това описание да са го писали технически неграмотни хора, но не станаха ли много съвпаденията?


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              ОК - много приказки - на пазара.

              Ето, какво пише в потребителското описание на АР159 (пише го и в това за 166, за другите не съм търсил):


              (на стр. 154)

              IMPORTANT After a taxing drive, you
              should allow the engine to “catch its
              breath” before turning it off by letting it
              idle to allow the temperature in the engine
              compartment to fall.

              Ся може и това описание да са го писали технически неграмотни хора, но не станаха ли много съвпаденията?
              Което няма нищо общо с образуването на кокс по турбината.
              Основната причина е за охлаждането и покачването на температурата на антифриза, което няма общо с турбината. Ама нали, жабките там ги знаем.
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Comment


              • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                Което няма нищо общо с образуването на кокс по турбината.
                Основната причина е за охлаждането и покачването на температурата на антифриза, което няма общо с турбината. Ама нали, жабките там ги знаем.
                Ако някой ти каже, че не се образува кокс ами някакво друго съединение, което води до същите проблеми, ще мирясаш ли?


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Водно охлаждане се влага в турбините и на бензин и на дизел доста отдавна и не мисля,че зависи от класа на колата.Например едно Паджеро 2,5тд от 90год също е с водно охлаждане на турбото и други доста ненатоварени откъм налягаен турбини.
                  alfa 159 1,8 mpi/lpg

                  Comment


                  • Първоначално публикувано от BO Покажи съобщение
                    Като си толкова знаещ, покажи ми снимка от турбина от дизел, върху която има коксуване.
                    А кокс по тръбопроводите и сухи лагери ? Или и това няма как да стане
                    Last edited by lordliness; d.m.y г., 20:19.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • Навъртях ѝ 1000км+ на 59-ката и е време да споделя малко впечатления.
                      Все още се обръщам да я гледам след като паркирам, комфорта за мен е доста добро ниво, возията е стегната, но не прекалено, поведението на пътя е уникално, не е толкова директна като 156, но усещането е хубаво. Сравнително добре обезшумена е, можело е и още, но пък с още изолация килограмите щяха да станат прекалено много,по книжки е гледам 1580, по талон ми пише 1660кг, кое е вярно не знам, мойта 1.9 дърпа добре, успява да се справи с тях, далече е от спортист, особено с тези къси скорости, почти свикнах с повечето ръчкане обаче. Килограмите се усещат най-вече при спиране,сравнявам с 156 и е по-зле, така го усещам, единственото което ми липсва от 2.4 са големите спирачки. Въпреки сериозните килограми съм изненадан от разхода, от както я купих нулирах триповете и засега(1000км) ми е на 6.1л/100км(70%магистрално, 15%градско, 15% извънградско) по борд, не знам дали е верен. Като динамика ме задоволява, може един ремап след време, но при наличието на Босе, не бързам за никъде като шофирам. Ръчките за мигачи, чистачки, темпомата ми се щеше да са малко по-така изпипани, отварянето на багажника не ми харесва, не ми е удобно някак, липсата на предлагане на джанти и цените им не ми харесват също. Като здравина е рано да говоря, пък и не съм оправил всички дребни проблемчета с които я купих.
                      Да обобщя, изобщо не съжелявам за избора на кола, а за избора на конкретна бройка е рано да определя.доста минуси изброих, но съпоставени с добрите неща са нищожни, пък и перфектна кола няма. Живот и здраве след 5-10г. Джулия.
                      Ex ALFA 156 1.8TS
                      Now ALFA 159 1.9JTDm
                      "How hard can it be?" - Въпрос, който си задавам преди да подхвана нещо.

                      Comment


                      • Колеги,я споделете мнение за водна помпа.
                        Hepu ли е наистина най-доброто ? Ако не е ,то коя е най-хубавата марка,говорим единствено за качество и надеждност.
                        Отделно с металните или с пластмасовите перки са за предпочитане,въпреки че имам някакви странични наблюдения,че уж металните по-добри,пък повечето хора препоръчват с пластмасови...
                        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                        Comment


                        • Единственото предимство на пластмасовите е, ако случайно замръзне, да превърти и да не ти рендоса ангренажния ремък (в случай че се задвижва от зъбите), с всичко, което следва от това.

                          Във всички останали сценарии, металната турбина е за предпочитане.

                          PS:

                          Сега колегата dhtj ще каже, че пластмасарията вдига динамиката на мотора с 0,00032%
                          Last edited by ecotronic; d.m.y г., 17:54.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                            PS:

                            Сега колегата dhtj ще каже, че пластмасарията вдига динамиката на мотора с 0,00032%
                            Което хич не е малко
                            156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                            147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                            159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                            Comment


                            • Първоначално публикувано от undy Покажи съобщение
                              Което хич не е малко
                              Не вървиш, това е при биндзиновити алфи, ако са на пръдня тогава става ужаст.
                              Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                              Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                              Горе главата, нищо че е празна...

                              Comment


                              • Т'ва дет му викате "пръдня" представлява 100 октаново гориво.

                                Последната ми равносметка - 300 км градско с "пръдня" за 25 лв.



                                159 1.8 MPI
                                166 2.0 TS (ex)

                                Comment

                                Working...
                                X